Jak urządzić gabinet?

 Coraz więcej osób pracuje zdalnie lub zabiera pracę do domu. Często mamy też więcej czasu na samorealizację, więc po pracy – siadamy do kolejnej pracy lub do nauki, dla własnej przyjemności. Wiele osób potrzebuje także cichego, zorganizowanego miejsca, po ty aby opłacić rachunki, przeczytać newsy ze świata lub poczytać ulubione blogi. Do tego wszystkiego przydaje się zorganizowanie gabinetu we własnym mieszkaniu.

W zależności od tego, jak będziemy używać gabinetu, tak powinniśmy go urządzić. Jeśli będziemy przyjmować w nim klientów, warto umieścić go w oddzielnym pokoju, zrezygnować z dywanów i postawić na klasyczne meble, a także zadbać o krzesła i sofy dla naszych gości. Gdy natomiast nie będziemy mieć bezpośredniego kontaktu z klientami w gabinecie, możemy umeblować go zdecydowanie luźniej. Na gabinet nie musimy przeznaczać oddzielnego pokoju; wystarczy nam odpowiednio zagospodarować przestrzeń w salonie lub sypialni. Możemy zainwestować w jasne meble, oraz kreatywne ozdoby.

 

  Jakiego zawodu byśmy jednak nie wykonywali, i jak nie prowadzili naszego gabinetu, o trzy podstawowe sprawy, zawsze należy się w nim zatroszczyć: dużo biurko, wygodne krzesło i odpowiednie oświetlenie. Zwróćmy uwagę na to, aby blat biurka był dla nas odpowiednio duży – niektórzy lubią mieć przed sobą tylko laptopa i notes, inni potrzebują jednak więcej miejsca np. na narzędzia, kartki do notowania, podstawowe przybory biurowe lub ozdoby. Dlatego przy wyborze biurka należy zwrócić uwagę na to, aby było odpowiednio przestronne i pomieściło wszystkie przedmioty, których będziemy używać.

Ważne jest także wygodne, ergonomiczne krzesło – będziemy w końcu siedzieć w nim godzinami, warto więc zainwestować w mebel, który dostosuje się do naszego kręgosłupa i pozwoli nam na komfortowe korzystanie z gabinetu. Istotne jest także odpowiednie oświetlenie. Mała, biurkowa lampa, potrafi niezwykle ułatwić pracę wieczorami, a także przynieść ulgę naszym zmęczonym oczom.

 

Wybierając biurko do gabinetu, dobrze jest zakupić takie, w którym będą szuflady na podstawowe przybory biurowe i dokumenty. Gdyby to nie wystarczyło, obok biurka zawsze można postawić regał, gdzie zmieszczą się książki czy segregatory. Dobrze jest po prostu mieć te wszystkie rzeczy na wyciągniecie ręki, aby nic nie rozpraszało nas podczas pracy.

back to top